vrijdag 15 augustus 2008

Licht energieën.




Tijdens mijn recente graancirkel reis in Wiltshire,Engeland ben ik in contact gekomen met verschillende mensen,die lichtbollen hadden gezien of met de foto en video camera hadden vastgelegd.Nadien heb ik me enigszins verdiept in het fenomeen:lichtbollen,lichtenergieën en lichtwezens.Het licht is een vorm van elektromagnetische energie.We onderscheiden elektromagnetische activiteit van kleine naar grotere kwanta.Men onderscheidt de volgende groepen:gewone radiogolven,korte radiogolven,radar golven,infrarode golven,licht golven(rood,oranje,geel,groen,blauw,violet),ultraviolette stralen,x-stralen en gamma stralen.Wat zijn nu eigenlijk lichtbollen?
Lichtbollen zijn cirkelvormige licht intensiteiten en worden ook wel orbs genoemd.
Het woord orb is ontleend aan het Latijnse woord orbis dat cirkel of kring betekent.
Lichtbollen zijn zeker niet allemaal zo rond als een bal. Verschillende vormen worden beschreven.Ze zijn zowel overdag als ’s nachts zichtbaar.
We onderscheiden witte bollen,gekleurde bollen(blauw,paars,oranje,roze,grijs,groen en geel.Lichtbollen die wegschieten(shooters genoemd),clusterbollen(orbs in orbs) mooie ronde ,vaak grotere bollen met een structuur erin.Waarschuwende bollen(met een stukje eruit).Bollen met een gezicht erin of de vorm van een dier of een getal.
Lichtbol verschijningen kunnen zowel met een analoge als een digitale camera worden vastgelegd.De meeste bollen worden in het donker waargenomen met een digitale camera met flits.Waarschijnlijk mede door de verkleinde reflectiehoek die is ontstaan door de steeds kleinere camera’s.
Foto technisch kunnen pseudo-orbs ontstaan door stofdeeltjes in de lucht,
door sigaretten rook,door kleine waterdruppeltjes en door spiegelende vlakken.
Het blijkt dat in een omgeving met verhoogde energie, krachtplaatsen,
sterke emoties en spirituele bezinning deze bollen zich gemakkelijker manifesteren.
We moeten ons realiseren dat een doorsnee mens slechts 10% van de ons bekende werkelijkheid met zijn zintuigen kan waarnemen.Misschien dat orbs een soort van paranormale intelligentie vertegenwoordigen en afhankelijk zijn van de energie van de waarnemer.Indien wij evolueren naar een hogere trillingfrequentie met een ruimer bewustzijn dan zal het in de toekomst gemakkelijker worden om deze omringende energieën waar te nemen.Misschien dat vroeger beschreven dwaallichten een zelfde energie manifestatie waren.Wat of wie zijn nou eigenlijk die lichtenergieën?
Niet alleen een dichtheid van fotonen.Het is een energie,een bewustzijn dat licht uitstraalt en daardoor zichtbaar wordt.
Misschien zijn het energieën uit een andere dimensie .
Misschien zijn het energieën die de botsing of ontmoeting tonen van de kosmische energie met de energie van onze aarde.
Misschien zijn het lichtwezens die de vorm van energie hebben gekozen om gemakkelijk in de tijd ruimte relatie van onze drie dimensionale wereld te kunnen doordringen.
Misschien zijn het dolende zielen die wachten op een nieuwe incarnatie.
Misschien is het onze eigen energie die altijd is verbonden met het veld van energie dat ons omgeeft en alles met elkaar verbindt. De energetische verbinding met de entiteit “moeder aarde".Binnen de spirituele filosofie is alles dat bedacht kan worden waar in een meervoudige projectie van het enkelvoudige.
Alle bovengenoemde mogelijkheden kunnen gelijktijdig waar zijn.Meerdere mensen die mij vertelden dat ze regelmatig deze lichtverschijningen zien,voelen een contact met deze energieën.Ze hebben het gevoel dat deze lichtbollen luisteren naar de wil van de persoon,een gevoel van liefde overdragen en het prettig vinden wanneer ze als entiteit worden gezien en niet als een lichtgevend ding.Waarschijnlijk zijn lichtbollen een vorm van energie welke we nog niet kennen,maar wel gekend willen worden.De energie bol in de lucht is liefde in licht.

J.J.v.Verre.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind uw beschouwing over die
lichtbollen nogal vaag.Ook die
donkere foto.Ik denk dat het allen
reflecties zijn van de fotoflits.

Jan Scherpen.

Anoniem zei

De reactie was verre van vaag en duidelijk onderbouwd. Jan, je kennis is misschien nog niet groot genoeg om je hiervan een duidelijke voorstelling te maken...Lees je eens in over het thema orbs. je zult er genoeg interessante informatie over vinden.

Ik wens je alvast succes.

Nadine Crutzen

Mylène zei


Goedenacht. Ik heb zo'n zelfde prachtige lichtbol waargenomen voor ik gisteren naar bed ging.De bol straalde een prachtig helder blauw licht uit en bewoog zachtjes en verdween toen weer. De bol verscheen ter hoogte van een grote staande spiegel in de huiskamer. De omlijsting van de spiegel is goudkleurig. Ik neem regelmatig engelen waar en heb diverse gaven gekregen. Ik heb helende gaven en heb veel wonderen mogen aanschouwen na het helen van mijn vader. Ik geloof in de helende kracht en zoveel meer. Ik ben niet de enige die op dezelfde plaats als ik de lichtbol heeft waargenomen.
Ik heb ook al visitaties van engelen gehad, gehuld in een stralend helder wit licht. Dank u voor uw interessante en mooi omschreven uitleg.

Met warme groet,
Mylène
Mijn emailadres; goldenmillionwishes@outlook.com